Nya rutiner och möjligheter

Nya rutiner och möjligheter

Vi vågar påstå att alla har påverkats av Covid-19 på ett eller annat sätt. Vi försöker bidra till minskad smittspridning genom att undvika onödiga fysiska möten både yrkesmässigt och privat. Vi har vidtagit åtgärder och tagit fram lösningar som möjligör att undvika dessa möten både här på kontoret och ute hos våra kunder. Det ställer ganska stora krav på de tekniska lösningarna som möjligör att ha ett digitalt samarbete med genomgångar, möten, inlämnande av material, påskrifter av avtal och dokument mm. Vi har tagit fram lösningar på detta som är enkla att använda och uppfyller de lagar och regler som gäller.

Vi tror tyvärr att denna pandemi är nått vi kommer få leva med och förhålla oss till ett tag framöver, och fast vi helst av allt vill träffa er kunder "in real life" har vi tagit beslut att så länge situationen ser ut som den gör med Covid-19 kommer vi ha andra arbetssätt än vad både vi och ni är vana vid. Därför har vi tagit fram nya tjänster, arbetssätt och tekniska lösningar för att kunna undvika fysisk kontakt vid möten, inlämning av material mm. Detta kommer underlätta att bidra till minskad smittspridning fortsatt under pandemin både för er och för oss. Vi ser att många av lösningarna kan underlätta er vardag och vara tidsparande även i framtiden när Covid-19 äntligen är över genom att t. ex slippa resor för att lämna in eller hämta material, skriva på dokument, eller ha den där snabba geonomgången. Därför kommer självklart tjänsterna finnas kvar för er som vill ha dem även när Covid-19 äntligen är över.

De tekniska lösningar och förändrade arbetssätt vi har kommit fram till är bland annat.

  • Möten och genomgångar sker digitalt via Teams
  • Möjlighet att lämna in material digitalt i personlig mapp via Storegate med Bank-id inloggning (GDPR-Säkert)
  • Möjlighet att få material och dokument i personlig mapp via Storegate med Bank-id inloggning (GDPR-Säkert)
  • Möjlighet att signera avtal & dokument digital via Visma sign (GDPR-Säkert)
  • Möjlighet att lagra/arkivera av era räkenskapshandlingar digitalt
  • Möjlighet till inskanning av leverantörfakturor via Centsoft
  • Faktureringssystem med direkt koppling till vårat bokföringssystem via Visma eEkonomi fakturering 

Är ni intresserade av veta mer kring de olika tekniska lösningarna och kostnader kring dessa kontakta Johan så hjälper han er

johan@bnordek.se

070-3606559 

2020-12-02 13:38